Vabatahtlikku kindlustuslepingut sõlmides on oluline tutvuda lepingutingimustega ja seal olevate välistustega

8. aprill 2020

Teatud olukordades tekib kindlustusseltsil õigus hüvitist vähendada või sellest keelduda.

Kuivõrd vabatahtliku kindlustuse puhul määratakse omavaheline kindlustussuhe kindlustuslepinguga, tuleb erilist tähelepanu pöörata just sellele, millised on välistused ehk olukorrad, mil kindlustusseltsil tekib õigus kindlustushüvitist vähendada või selle maksmisest keelduda.

Vabatahtliku kindlustuse puhul ei tulene kindlustuslepingu sõlmimise kohustus seadusest ning lepingu sõlmimise eelduseks on inimese enda huvi kaitsta ennast ettenägematutest ja ootamatutest sündmustest tulenevate kahjulike tagajärgede eest. Vabatahtlik kindlustus on näiteks reisikindlustus, õnnetusjuhtumi kindlustus, kodukindlustus ja kaskokindlustus.

Kindlustustingimustes on kirjas kogu kindlustuslepingu kohta käiv informatsioon - kindlustuslepingu mõisted ja sisu, muuhulgas ka see, mida peetakse kindlustusjuhtumiks, mille toimumise korral tekib kindlustusandjal kohustus kindlustusvõtjale tekkinud kahjusid hüvitada ning millised on välistused, mis annavad aluse kindlustushüvitise maksmisest keelduda. 

Loe rohkem tähelepanekuid seoses vabatahtliku kindlustuslepinguga.

Rohkem uudiseid

0112.23
Kolm Euroopa järelevalveasutust (EBA, EIOPA ja ESMA) avaldasid interaktiivse teabelehe, milles vastatakse tarbijate kõige sagedamini esitatavatele küsimustele kestliku rahanduse kohta. Teabeleht annab näpunäiteid tarbijatele, kes kaaluvad kestlikkuse omadustega finantstoodete, sh laenude, säästude, investeeringute, kindlustuse ja pensionide ostmist. Mis on kestlikkuse omadustega finantstoode...
2811.23
Finantsinspektsioon korraldab võlanõustamisega tööalaselt tihedalt seotud inimestele reedel, 1. detsembril kell 13 seminari, kus räägitakse võlgade restruktureerimisest, inkassosid puudutavatest seadusemuudatustest ja võlanõustamisteenuse kättesaadavusest. Lisaks saab seminaril teada, kes on hetkel tüüpiline võlgnik ja millistel eluetappidel inimestel võlad tekivad. Seminar on tasuta ja kestab...
2211.23
Ajakiri The Economist pealkirjastab ühe hiljutise loo kui „Customer service is getting worse. What could fix it?“. Artikkel arutleb põhjuste üle, miks kliendirahuolu on liikunud halvemuse poole. On siis selleks suurenev turukontsentratsioon, kus olulist turuosa omavad ettevõtted määravad halva tulemuse või näiteks ka pandeemiast tingitud tööjõu vähenemine. Põhjuseid võib otsida ka...