Kuna krediidiandjad ei pea alati kinni krediidi kulukuse määra ülempiirist, mille mõte on kaitsta tarbijat liiga kõrgete tasude eest, saab nüüd Finantsinspektsiooni tarbijaveebis minuraha.ee kontrollida, kas krediidi kulukuse määr ikka vastab nõuetele.
Tarbija jaoks on krediidi võtmisel krediidi kulukuse aastamäär kui krediidi kogumaksumus keskse tähtsusega, kuna võimaldab hinnata majanduslikust seisukohast krediidilepinguga kaasneva kohustuse ulatust. Tarbijale tuleb teenust osutada mõistliku hinna eest ning välistatud peab olema tarbijakrediidilepingu poolte võimalus kokku leppida makstavates tasudes, mida ühiskonnas üldlevinud arvamuse kohaselt peetakse ebamõistlikult kõrgeks. Eesmärk on kaitsta tarbija õigusi lepingulises suhtes, eeskätt tagada, et tarbija ei peaks tarbijakrediidilepingu alusel kandma ebaproportsionaalselt kõrgeid kulusid (nt intress, lepingutasud jne).
Eeltoodud eesmärki silmas pidades on kehtestatud krediidi kulukuse määrale ülempiir. Vastavalt võlaõigusseaduse § 4062 lõikele 1 on tarbijakrediidileping tühine, kui tarbija poolt tasumisele kuuluva krediidi kulukuse määr aastas ületab krediidi andmise ajal Eesti Panga viimati avaldatud viimase kuue kuu keskmist krediidiasutuste poolt eraisikutele antud tarbimislaenude kulukuse määra enam kui kolm korda. Keskmise krediidi kulukuse määra avaldamise iga aasta 1. jaanuariks ja 1. juuliks korraldab Eesti Pank oma veebilehel.
Kehtivat krediidi kulukuse määra ülempiiri saad kontrollida Eesti Panga veebilehelt, korrutades lepingu sõlmimise ajal kehtinud kuue kuu keskmise krediidiasutuste poolt eraisikutele antud tarbimislaenude kulukuse määra kolmega.
Krediidi kulukuse määra ülempiiri regulatsiooni kohaldatakse kõikide tarbijakrediidilepingute puhul.