Finantsinspektsioon soovitab oma investeerimisotsused nii koroona ajal kui ka peale seda rahulikult läbi mõelda ning telefoni teel pakutavatesse investeerimisvõimalustesse suhtuda ettevaatlikult.
Kui helistab telefonile keegi ja pakub võimalust investeerimiseks, kuid tekib kahtlus, kas ta on ikka usaldusväärne, siis tasub Finantsinspektsiooni koduleheküljelt kontrollida, kas teenuse pakkujal on selliseks tegevuseks olemas luba.
Ohumärgiks võib teinekord olla juba ka kõne eraisiku mobiilile – legaalsed firmad enamasti ei helista esimesel korral kohe eraisiku mobiilile.
Valveküsimused petukõne tuvastamiseks:
- Kust te minu numbri saite?
- Kuidas on ettevõtte ärinimi ?
- Kas teil on olemas tegevusluba?
- On teie ettevõte Finantsinspektsiooni kodulehel tegevusloa saanud ettevõtete nimekirjas? (seal on kirjas kõik, kellel on olemas tegevusluba) Kui ei ole, siis miks ei ole?
- Kust saab leida ettevõtte (teie tegevuse) kohta lisainfot? (koduleht?)
- Kui räägitakse heast tootlusest (teenimise võimalusest), siis tasub küsida, kuidas saab nii head teenimist pakkuda? Kuidas saab pakkuda paremat võimalust kui turu keskmine? Helista panka ja küsi, miks nemad nii head pakkumist ei tee.
- Kui palutakse raha ruttu (enamasti on asjaga kiire) kanda kuskile, siis seda teha ei tohi. Tasub küsida, miks asjaga nii kiire on?
- Võiks paluda kogu jutu meili panna endale. (Petukõne tegija ei taha enamasti infot meilile panna)