Koroonaviiruse puhangu ajal ole teadlik oma kindlustuskaitsest

13. Mai 2020

Euroopa Kindlustus- ja Tööandjapensionide Järelevalve (EIOPA) jagab soovitusi, millele koroonaviiruse ajal tähelepanu pöörata.

1. Tutvu oma kindlustuslepinguga
Veendu, kas sinu kindlustuskaitse vastab sinu vajadustele: mis on kaetud ja eriti oluline, mis on välistatud.
2. Tea oma lepingulisi kohustusi
Võta ühendust oma kindlustusandja või  vahendajaga, kui sa ei saa oma lepingulisi kohustusi täita, näiteks kui sul tekivad makseraskused. Nad oskavad selgitada võimalikke tagajärgi või erinevaid võimalusi ning aitavad lahenduse leidmisel.
3. Tee endale selgeks erakorralised meetmed
Tutvu valitsuse, sinu kindlustusandja või  vahendaja kõigi meetmetega, mis nad on kasutusele võtnud, näiteks võimalike muudatustega kahjukäsitluse toimingutes. Need võivad aidata lahendada sinu kindlustuslepinguga seotud probleeme.
4. Ole ettevaatlik pettuste osas
Kui saad pakkumise, kontrolli kindlasti üksikasju põhjalikult. Ole ettevaatlik elektrooniliste sõnumite või võrguteenuste kasutamisel, eriti kui sa pole neid varem kasutanud. Kelmuse tundemärgid: pakkumine tundub liiga hea, et tõsi olla; survestamine valiku tegemisel; soov saada sinu isikuandmeid, näiteks kasutajanime, salasõna, isiklikke või rahalisi andmed.
5. Ära satu paanikasse, kui sinu kindlustuspõhine investeerimistoode kaotab oma väärtust
Aktsiaturud on praegu volatiilsed ja see olukord võib mõnda aega jätkuda. Kui muretsed investeeringu väärtuse languse pärast või seepärast, kas toode sobib sulle endiselt, räägi enne mis tahes toimingu tegemist oma kindlustusandja või  vahendajaga.
6. Kahtluse korral pöördu oma kindlustusandja või  vahendaja poole
Nad peavad alati tegutsema sinu huvides ja on kohustatud andma selget ja õigeaegset teavet.
LISAINFO
Soovituste autor on Euroopa Kindlustus- ja Tööandjapensionide Järelevalve (EIOPA), Euroopa Liidu asutus, mis tegeleb tarbijakaitse tugevdamisega. Finantsinspektsioon on selle liige.
Tutvuge nõuannetega EIOPA veebilehel jaotises Tips for Consumers: https://www.eiopa.europa.eu/browse/consumers_en

 

Rohkem uudiseid

0405.21
Laenu taotlemise protsess algab taotluse esitamisest. Kui inimene laenuandja poole pöördub ja laenu küsib, tekib tal kohustus esitada laenuandjale enda kohta esimest korda olulist infot. Laenuandjal omakorda on kohustus seda teavet küsida. Info jagamine on vajalik selleks, et vältida olukorda, kus inimene on end nii lõhki laenanud, et tekivad makseraskused. Laenutaotluste tingimused võivad olla...
3004.21
Finantsinspektsiooni juht Kilvar Kessler ning Eesti Kaubandus- ja Tööstuskoja juht Mait Palts väidavad Finantsinspektsiooni podcastis, et Eesti finantssektor ja muu ettevõtlusmaastik vajab vilepuhujate infot. Kuid vilepuhujate tegevuse tehnilise korraldamise ja tasustamise osas on nad eriarvamusel. Paljudes riikides on vilepuhumine ja nende tegevus seadusega kaitstud ning kohati isegi kõrgelt...
1604.21
Finantsinspektsioon juhib märgukirjaga tähelepanu juhtudele, mil füüsilisel isikul on tarbijale laenu andes vaja inspektsioonilt taotleda tegevusluba. Tegevusluba on vaja siis, kui tarbijakrediidi andmine on muutunud füüsilise isiku peamiseks majandustegevuseks ja tulu teenimise allikaks. Tegevuslaota laenu andes riskib laenuandja kriminaalkaristusega ja vastutustundetult laenates intressidest...