Euroopa Pangandusjärelevalve tõstis finantshariduse raportis esile Finantsinspektsiooni algatusi

1. aprill 2020

Euroopa Pangandusjärelevalve EBA avaldas finantshariduse raporti, milles kirjeldatakse Euroopa Liidu finantshariduse ja finantskirjaoskuse alaseid algatusi. Kokku antakse raportis ülevaade enam kui 120st riiklikust algatusest. 

Eesti finantshariduse ja finantskirjaoskuse edendamise algatustest tõsteti raportis esile Finantsinspektsiooni ja Eesti Panga rahatarkuse perepäevi ning loenguid. Samuti märgiti ära Finantsinspektsiooni koduleht, kus jagatakse muuhulgas infot krüptorahaga kauplejatele ja ICO korraldajatele.

Finantshariduse raport annab Euroopa finantshariduse edendamisega tegelevatele asutustele võimaluse oma algatusi ja kogemusi jagada ning võrrelda. Lisaks antakse raportis ülevaade ka finantshariduse ja finantskäitumise õiguslikust raamistikust ning peamistest suundumustest ja teguritest, mis kujundavad finantshariduse ja -kirjaoskuse alaseid algatusi Euroopa Liidus. 

Finantshariduse raport on kättesaadav EBA veebilehelt.

Rohkem uudiseid

0112.23
Kolm Euroopa järelevalveasutust (EBA, EIOPA ja ESMA) avaldasid interaktiivse teabelehe, milles vastatakse tarbijate kõige sagedamini esitatavatele küsimustele kestliku rahanduse kohta. Teabeleht annab näpunäiteid tarbijatele, kes kaaluvad kestlikkuse omadustega finantstoodete, sh laenude, säästude, investeeringute, kindlustuse ja pensionide ostmist. Mis on kestlikkuse omadustega finantstoode...
2811.23
Finantsinspektsioon korraldab võlanõustamisega tööalaselt tihedalt seotud inimestele reedel, 1. detsembril kell 13 seminari, kus räägitakse võlgade restruktureerimisest, inkassosid puudutavatest seadusemuudatustest ja võlanõustamisteenuse kättesaadavusest. Lisaks saab seminaril teada, kes on hetkel tüüpiline võlgnik ja millistel eluetappidel inimestel võlad tekivad. Seminar on tasuta ja kestab...
2211.23
Ajakiri The Economist pealkirjastab ühe hiljutise loo kui „Customer service is getting worse. What could fix it?“. Artikkel arutleb põhjuste üle, miks kliendirahuolu on liikunud halvemuse poole. On siis selleks suurenev turukontsentratsioon, kus olulist turuosa omavad ettevõtted määravad halva tulemuse või näiteks ka pandeemiast tingitud tööjõu vähenemine. Põhjuseid võib otsida ka...